diumenge, 3 de juliol del 2011

COL•LABORACIÓ AL DIXA’M VORE FI DE TEMPORADA





El dia 28 de juny, vaig participar un dimarts més al programa “Dixa’m Vore”, en la meva 33a col•laboració i fi de temporada, amb la secció “La literatura i la vida es donen la mà”. Programa del Canal T.E. presentat i dirigit per Diana Mar. Un agraïment a Diana Mar i l’equip per la oportunitat i el repte que m’ha suposat col•laborar setmanalment en aquest programa, líder d’audiència de les Terres de l’Ebre i més enllà. A més de presentar quasi tota la meva obra literària en solitari, he portat notícies d’actualitat literàries, en què directa o indirectament he participat, l’eclosió creativa que s’està realitzant pel nostre entorn i més.
Comentaris del dia a dia, temes quotidians i uns tocs d’obres literàries que m’han cridat l’atenció. La poètica ha estat present, ja que és una part existencial a la meva vida, la mà que em dóna per a seguir. Han estat presents la llegendària poeta grega Safo de Lesbos, “Estimada Marta” de Miquel Martí i Pol, “El poema de la rosa als llavis” de Joan Salvat-Papasseit, “Antologia de poesia femenina” de Carme Riera, “Onze poemes i el seu món” a cura de Lluïsa Julià, Poesia Nostre Club “Ca l’Avi” de Les Planes, “La pols del Carrer” de Júlia Costa , “De la mà de la meva filla” d’Albert Guiu, “Un mar de sardines” de Xavier Caballero, “Un manoll de poesies” d’Antoni Rabasa, “Poemari de desconsol” de Quito Bosquet. En narrativa, “Gairebé cent anys de soledat”, de Paco Morales, “Terres de l’Ebre” de Sebastià Juan Arbó, “Terra baixa” d’Àngel Guimerà, “L’edat d’or” d’Artur Bladé i Desumvila, “La gatera del temps” d’Albert Guiu, “Litertura pròpia” de l’Institut català de les dones, amb autores per a la Història com Caterina Albert i Pradís, que es va fer famosa amb el nom de Victor Català, Carme Riera, Maria Aurèlia Capmany, Montserrat Roig, i altres més antigues. Col•lecció de contes infantils de Disney, i “Todos mis cuentos” d’Anna Maria Matute. Internacionals com “L’Alquimista” de Paulo Coelho, “El passadís de la mort” de Stephen King...
A l’espai de fi de temporada vaig portar tres autores, properes, actuals, de la nostra terra i amigues, Cinta Mulet d’Horta de Sant Joan, amb “Qui ha mort una poeta”, poesia escènica, amb essència feminista, Teresa Bertran Torres d’Amposta, amb la novel•la històrica “Terres de Salabror” i Francesca Aliern, de Xerta, la gran novel•lista per excel•lència, amb la seva novetat “L’Espiera”.
Com no, també vaig portar amb gran estima l’Antologia 2010 de l’Associació Cultural “Poetes de l’Ebre” de la qual amb l’ajuda de tots els components poetes i poetesses, i amics, sóc responsable en aquesta nova etapa, per seguir com des de fa 10 anys, visitar els nostres pobles, de les Terres de l’Ebre i de més enllà, amb paraules i poesies de pau. També ens van ens van acompanyar en aquesta temporada de Dixa’m vore alguns components de Poetes de l’Ebre.

Dono les gràcies als televidents del programa del Canal T.E. per aguantar les meves dèries poètiques, literàries i més. Diana Mar ja m’ha convidat per a la temporada vinent... i clar, jo seguiré, amb il•lusió i entusiasme... i coses de la vida, al Dixa’m Vore, sempre interessant i impredictible.

Glòria Fandos