dijous, 30 d’abril del 2009

TERCERA FIRA LITERÀRIA CID I MULET A JESÚS






Diumenge 16 d’abril, dia inestable, en quant al temps. Sol, una mica de pluja, a la tarda cel ennuvolat. Després, sol enlluernador i una brisa que acariciava, passada per aigua, aigua mullada i lluny. Més al capvespre, serenor, complaença, alenades tèbies d’un espai quiet. La cloenda de la tercera Fira Literària de Cid i Mulet a Jesús.
Presentacions de llibres, música, ball. Grups de balladors i balladores de música de l’Oest i més coses.
La tarda anterior, divendres vaig anar a veure el panorama de la plaça de la Immaculada de Jesús on s’organitzava la festa, al recinte firal. Les cançons amb la veu de Jesús Fusté, amb els seu equip de música m’omple encara més, a vessar d’alegria inesborrable el meu cor i la meva ànima. Una salutació i una abraçada entranyable i innocent de l’amic Jesús em reconforta, em fa palès que la vida encara és més bonica del que jo ja la veig cada dia i cada nit. Em va ajudar a esborrar una mica la tristesa, momentània, però fonda, que em va produir la visita que acabava de fer a un estimat amic a l’Hospital.
Una Fira Literària fantàstica i amb molt d’èxit, amb dinar literari inclòs, gaudint de precioses lectures i discursos de gran mestria.
Per a mi va ser una gran satisfacció, un altre anhel complit, un pas més, en el meu camí literari, un altre viure del dia a dia, simple però joiós, valuós, i profitós, formar part d’aquest Fira Literària.
Vaig participar l’any passat a la segona Fira Literària de Cid i Mulet, amb el llibre “Empremta de dona” on tinc publicat el conte guanyador, precisament, al Premi de Narrativa Cid i Mulet, l’any 2001, el premi més important i al que tinc més estimació i del qual em sento molt orgullosa.
Aquest any vaig presentar el poemari “Hojas Dormidas”. Amb una bonica pintura a la portada de “Els Ullals de Baltasar” de l’amiga i pintora de la Ràpita Rosa Gellida. La primera part dedicada, al meu poble nadiu de Samper de Calanda, amb la unió de les cultures Catalunya i Aragó, amb el vincle del Centre Aragonès de Tortosa. La segona part amb temes de violències, terrorismes, injustícies, properes o llunyanes.
Sense deixar de banda les belleses del mar, de la natura, de la primavera, l’amor... Són poemes que també poden ser micro històries. El novè llibre que publico, sis de poesia, una novel•la curta, un de relats i una biografia.
L’estimat escriptor i polític jesusenc Joan Cid i Mulet, a més del premi literari, ara ja té una Fira Literària. Enhorabona als iniciadors i als organitzadors i a la Regidora de Cultura de Jesús, Dolors Queralt. Gràcies també per convidar-me a participar. Espero fer-ho sempre que em sigui possible.
Van participar, com no, moltes llibreries i Editorials. L’Octavi Serret, de la Llibreria Serret de Vall-de-roures no podia faltar, amb les lletres al cor, al gran cor que totes li hi caben. Estima els llibres i els seus autors i autores. Gràcies. Dones vida a la literatura dels autors i autores de rius d’aigües dolces i de més enllà.

Glòria Fandos Gracia