diumenge, 10 de febrer del 2008

VISITA A LA LLIBRERIA SERRET






Dissabte dia 2 de febrer, en un matí assolellat i fred, em desplaço a la localitat de Vall-de-Roures, per fer un itinerari turístic per aquesta població, de gran riquesa arquitectònica i medieval, amb la intenció principal de fer una visita personal a la llibreria Serret, saludar i intercanviar impressions amb seu propietari i amic Octavi, referent molt important, comercial, humà i literari d’un molt ample territori, del nostre voltant, Matarranya, Ebre, Maestrat, Baix Aragó…i més enllà… Amb Octavi tinc habitualment comunicació per Internet. Les noves tecnologies tenen un valor incalculable, una rapidesa inaudita. La comunicació personal, el dialogar de cara a cara, mirant l’expressió dels ulls, així com els llibres de paper; pot ser ens fa més humans i ens fa bategar més el cor…Li vaig ensenya a Octavi els esborranys dels meus nous llibres…i us asseguro que aquest intercanvi d’impressions, té aquesta màgia quotidiana i especial d’una realitat de ser com som. El projecte més imminent del meu nou llibre és de poesia catalana, titulat “LLUM DE TARDOR”, que ja s’anunciarà oportunament, amb tots els detalls, que serà molt aviat, i el projecte de dos poemaris més en castellà, per a Sant Jordi, i per a desprès. Amb grans ànims d’Octavi, compartint la meva incontrolable il·lusió i entusiasme, i també impaciència que els meu fills literaris vegin la llum…i poder-los compartir amb tots els amants de les lletres i dels llibres de paper… Vaig passejar per les medievals, empedrats i empinats carrers de Vall-de-Roures, capital de la Comarca del Matarranya, creuar l’artístic pont de pedra, sobre el riu del mateix nom, i té accés cap al centre del pobles, amb moltíssimes obres, ressaltant la façana de l’Església en plena restauració, per preservar els orígens i la bellesa d’un passat, portada al present.