dissabte, 3 de febrer del 2007

La dona del Teixidor ha mort

Arribo de treballar i em trobo un missatge telefònic al contestador. Era de Josep Guarch, lo Teixidor, comunicant-me que la seva dona havia mort el dia vint-i-cinc de gener i la van enterrar el dia vint-i-sis, i que no m’havia pogut avisar, perquè en realitat no va avisar a ningú el mateix dia.
Cinta Bonet, la dona del teixidor, ja feia molt anys que estava delicada de salut. Quasi dos mesos que estava ingressada a l’hospital de la Santa Creu, en una davallada de la seva malaltia, on va morir. Fa uns quinze dies la vaig anar a visitar. Em va conèixer i em contestava afirmativament a les curtes preguntes que jo li feia. Li vaig prometre que aviat l’aniria a veure. La seva mirada no expressava dolor. Era cansada i tranquil·la.
Els dono el meu més sentit condol, als amics Josep Guarch, fills Mª Cinta, Josep i Jordi; i a tota la família. Fa poc més de dos mesos el Teixidor també va enterrar a la seva germana petita, Remei de vuitanta–un anys. Duplico el meu condol.
Fa un sis anys que Josep Guarch, lo “Teixidor” i la seva família, van entrar a formar part de la meva vida i jo en la d’ells, per haver-li escrit la petita biografia, aprofundint en les seves vides, tan personal com artística. Dono gràcies a Deu per haver conegut persones tan senzilles, humils, nobles i d’una gran bondat, com caracteritza a la gent d’aquestes terres, de la Ribera i de l’Ebre.
Josep Guach lo “Teixidor “ l’últim Cantador de la jota improvisada de la Comarca del Motsià, i de la seva generació de les Terrres de l’Ebre .
Dos cops més que el “Teixidor” ha tingut a la seva vida. Però tots esperem que ens dediqui les més boniques cançons. Perquè sabem que el dolor, la pena i la tristesa que sent el Teixidor i que tots compartim, ho transformarà en bellesa... Una abraçada de tots els que t’estimen i t’admiren.